Cortazzone, Villaggio del Sole, Italie

2 juli 2013 - Cortazzone, Italië

2 juli    Villaggio del Sole,   Cortazzone

Villaggio del Sole is een ecologisch verenigingsterrein en bed & breakfast in één. Er is een zwembad, een winkeltje met bioproducten, bar, pingpongtafel, volleybalveld, solarium, massage tempel en een klein speeltuintje. Het zwembad mag je alleen in als je van te voren je voeten wast met speciaal daarvoor bestemde biologisch afbreekbare zeep. Ook moet je eventuele zonnen crême goed afspoelen…… Niet echt uitnodigend om even een frisse plons in te nemen. Gelukkig kunnen we er wel een hapje eten. Verder is het hier muis en muisstil. Met net iets teveel bomen om je heen.

Villaggio del Sole  Villaggio del Sole  Villaggio del Sole

3 juli 2013,      Villaggio del Sole,   Cortazzone

We gaan met onze fietsen een poging doen om te oefenen voor de Tour de France. Vroeg in de ochtend, de zon is nog niet op en het is behoorlijk fris. We vertrekken met lekker warme spijkerbroeken aan; rugzak met regenjassen plus een fles water. Berg-op-berg-af. Dat vinden onze ongeoefende kuiten maar wat fijn! En vooral ook dat na een halfuurtje ploeteren de zon behaaglijk tevoorschijn komt. Daardoor blijft die broek tenminste goed aan je benen plakken!. De omgeving is alles behalve spectaculair. Ergens onderweg komen we langs een piep kleine markt met 3 groentekramen en meer ook niet.

’s Avonds zijn wij de enige gasten in het openlucht restaurantje. De eigenaren eten met dochter Valentina aan een andere tafel.  Het meisje heeft niet veel omhanden op deze afgelegen plek en ziet onze aanwezigheid als dankbare afleiding. Ze plukt een mooie roze bloem voor mij en kijkt me stralend aan.

Vlakbij het fraai gerestaureerde woonhuis staat een gammele tafel waar je met je laptop kunt gaan zitten om te internetten. In het gras speelt Valentina met haar konijnen pups. Het zijn er wel 10. Vol trots komt ze haar konijnen aan ons laten zien. De volgende ochtend zwaait Bella Valentina ons uit vanaf het balkon. Wij waren 2 dagen de enige gasten en het ziet er niet naar uit dat er voorlopig nieuwe gasten zullen komen. Een eenzaam oord voor een 9 jarig meisje met een Russische moeder en Italiaanse vader.

Villaggio del Sole   Villaggio del Sole