20 t/m 26 juli Terug naar huis

20 juli 2013 - Ensisheim, Frankrijk

Pont d`Ain   Pont d`Ain

We zijn weer op weg naar huis en blijven nog 2 nachten op een mooie camping in de buurt van Bourg-en-Bresse. In het plaatsje Pont d'Ain aan de rivier d'Ain. Het is daar heerlijk fietsen langs de rivier. Gewoon lekker vlak, dus geen capriolen meer om met de fiets aan de hand door het zand te ploegen of tegen een helling op te sjouwen. Heerlijk ontspannen.

Ensisheim lantaarn     Ensisheim centrum

De laatste mooie overnachtingsplek onderweg naar huis, is Ensisheim (Club de Soleil Mulhouse).  Ensisheim is een gemeente in het Franse departement Haut-Rhin in de Elzas. De campings die we daarvoor nog aandoen, zijn niet echt de moeite van een beschrijving waard. Alhoewel….. één ervan beleven wij als zo verschrikkelijk, dat ik toch nog even wat woorden aan deze menselijke vuilnisbelt spendeer. Het Drei-ländereck Ferienpark in Baden Wurtenberg. Wat een kermis terrein. Vol gepropt met kabouter-tuintjes; mensen; asfalt en weinig tot geen schaduwplaatsen. We weten niet hoe snel weer hier weg moeten komen. Dan 'maar' terug Frankrijk. Zo'n 40 km van de grens ligt  Ensisheim. Een vriendelijk stadje in een aantrekkelijke groene omgeving.

Ensisheim     Ensisheim

Ensisheim