Vicenza Italie

1 juli 2013 - Vicenza, Italië

We staan op een camping in Italië. In Vicenza. 60 km ten westen van Venetië. De stad ligt aan de rivieren Bacchiglione en Retrone. Zowel de stad als de camping maken een saaie indruk. De camping is onderdeel van een 4 **** hotel-congrescentrum.  Er is een mega groot en brandschoon sanitair complex. Douchecabines en toiletten voor een weeshuis. Eigenlijk doet de camping voor Italiaanse begrippen buitengewoon on-Italiaans aan. Maar we zijn er zeer content mee!

Vandaag is Herman jarig. In Nederland heb ik al kadootjes  gekocht en in de camper verstopt. Dat valt niet mee, want elk hoekje of kastje in ons rijdende huis is wel in gebruik. Kadootjes uitpakken bij het ontbijt.  Een DVD over de 2e Wereldoorlog. Unsere Mütter unsere Väter . Vijf vrienden nemen afscheid. Ze beloven elkaar eeuwige vriendschap. Maar geen van hen kon vermoeden hoe de oorlog hen zou veranderen. En een boek over klimaatverandering. Slingers heb ik gemaakt van A4tjes waar allerlei felicitaties opstaan. Zo ook een plaatje met een gerimpelde olifantshuid…..tenslotte is mijn lief alweer 59 geworden. ….Geintje. J