Bovec Slovenie

27 juni 2013 - Bovec, Slovenië

Schitterende route door de bergen van Slovenie naar Bovec. Rond het middaguur arriveren we op Kamp Liza. Een kampeerterrein aan de rivier de Soca. Mooie plekken en overal heerst rust. Hier en daar een klein tentje met een kano in het gras. Verder alleen het geruis van de rivier. Een snelstromende rivier waar enorme rotsblokken in het bruisende turquoise kleurige water liggen te schitteren in het zonlicht. Super mooie natuur! ’s Avonds komt Roald ons ophalen en gaan we in het stadje Bovec samen met zijn Sloveense vriendin Natasha, een hapje eten. Volgende dag fantastische wandeling vanaf de camping gemaakt. Over 2 wiebelende hangbruggen hoog boven het kristalheldere water. (brrrr….weer last van hoogtevrees). We lopen naar Cezsoca. Hebben rubberlaarzen aan want het regent.

Moe van het klimmen en klauteren komen we weer op kamp Liza waar het een weldaad is om die bloedwarme rubberen omhulsels van onze benen af te pellen. Zitten ! .....nu, met de vermoeide beentjes en pijnlijke kuiten omhoog!!.

Bovec wordt vervolgd