van Budapest naar Balaton

25 juni 2013 - Ljubljana, Slovenië

De temperatuur in Budapest was zo onovertroffen onaangenaam heet, dat we na 1 overnachting op camping Arena naar het Balatonmeer in Hongarije zijn gevlucht. Ook daar warm, maar met het meer aan je voeten, een luchtbedje onder je lijf.....heerlijk dobberen en luisteren naar het ruisende riet en het gezoem van muggen.... Gelukkig was er ook een briesje zodat de muggen (op een enkele volhouder na, niet de kans hebben gekregen mij op te vreten. Na 5 dagen Balaton weer verder gereden naar Slovenie. Maribor. 2de grote stad van Slovenie. Daar stond een weersverandering a la Dresden op het programma. Regen, hagel, en wind. Een hele nacht plus overdag. Toch de regen trotserend met de bus naar het centrum van Maribor. Aardige stad, veel terrassen en leuke plekjes om te gaan zitten. Uiteraard niet als het regent.

Vanmorgen 130 km verderop verkast. Ljubljana. Morgen gaan we de stad met zijn mooie bruggen bekijken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Madeleine:
    25 juni 2013
    Hoi, hoi, tot nu toe hebben jullie alle weertypes gehad, vanaf nu zal het misschien alleen maar beter worden. Leuk om tot zover te lezen! Athene was ook bloedje heet 31 graden, wel mooi heel vroeg op de Acropolis. Kijken jullie uit voor de beren?
    Liefs Madeleine