water....veel te veel water

2 juni 2013 - Dresden, Duitsland

Het wordt misschien saai om het 'alweer' over het 'weer' te hebben, maar helaas ontkom je er niet aan. De regen klettert onafgebroken al dagen lang op het camper-dak. Dat klinkt alsof er een horde Afrikaanse trommelaars op het dak zitten te beuken. Zo nu en dan is het een paar minuten droog, dat wil zeggen, dan miezert het en hoor je de regen niet. Vannacht waren de geluiden buiten de camper ook niet pluis, de wind probeerde de camper omver te duwen.....

Het slechte weer weerhoudt ons er niet van om alle mooie en boeiende dingen van deze stad op te zoeken. Vandaag met de bus naar het centrum gereden en vanaf het station al wandelend naar de Elbe gelopen, waar het water de kades overstroomt. Vanaf de Augustusbrucke zie je de bankjes en bloembakken langs de kade onder water staan; rondvaartboten liggen stil langs de kant omdat het water zo hoog staat dat ze niet meer onder de bruggen door kunnen varen.

Binnen in het museum van het Zwinger paleis is het lekker warm en vluchtten we de Galerie met oude Meesters in.